www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı - 2

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı - 2 Empty
MesajKonu: AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı - 2   AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı - 2 Icon_minitimePerş. Şub. 12, 2009 11:37 am

Merhaba arkadaşlar. Bugün yarım kalmış derse devam ediyoruz. Hatırlar iseniz geçen sefer nasıl yer belirleriz onu göstermiştim. Hatta en son olarak da bir uygulama yapamanızı istemiştim. Şimdi çıkarın ödevleri kontrol edicem diyemem ama yapanlar, yapmayanlardan bir adım önde onu da söyleyeyim. ( Evet, psikolojik saldırı! )

Bugün sizlere nasıl dosya oluşturuz, kayıt ederiz, açarız, üstüne yazarız falan onları göstericem ve dosya sınıfını kapatıcam. Bakalım bundan sonra hangi yazılar gelecek. Yine de yarını düşünmek yerine siz oturup giriş kısmındaki geyiği okuyacağınıza yazının tamamındaki diğer paragrafları bitirin.


Evvet arkadaşlar. Öncelikle sizlere nasıl yeni dosya oluştururuz onu göstericem. Öncelikle metin tabanlı bir dosya oluşturmak; örneğin txt dosyası oluşturmak için;

import flash.filesystem.*;
var dosya:File = File.desktopDirectory.resolvePath(”metin.txt”);
var olustur:FileStream = new FileStream();
olustur.open(dosya, FileMode.WRITE);
olustur.writeUTFBytes(”Merhaba Dünya >”);
olustur.close();

Gördüğünüz gibi ilk önce bütün filesytem sınıfını dahil ettik ( Abartmayın top topu 3 tane var ) . Sonrasında ise her zaman ki gibi bir dosya tanımladık ve dedik ki; “Oynayıcı amca bizim dosyamızın adı metin.txt ve kendisi masaüstünde. Bak bakalım orada mı? Eğer ki yoksa öyle birşey yarat ve içerisine UTF tarzında Merhaba Dünya yaz eğer ki varsa yine üzerine bir dosya yarat ve içerisine Merhaba Dünya yaz. Sonra da muhabbeti kapat.

Gördüğünüz gibi WRITE bu işe yarıyor. Fakat önemli bir nokta var. WRITE dosyayı güncellemiş sayılmıyor. Yeni dosya yaratıp üzerine yazıyor. Bu durumda eksta kaynak tüketimi de var tabi. İşte bu yüzden fark bir fonksiyon daha geliştirilmiş. Eğer ki dosyayı güncellemek istersek;

olustur.open(dosya, FileMode.WRITE); satırını olustur.open(dosya, FileMode.UPDATE); olarak değiştiriyoruz. Bu sayede tüm içerik silinip yerine Mehraba Dünya yerindeki veriler yazılıyor. Bu sayede yeni dosya yaratılma davalarına girilmiyor. E tab ki kaynak tüketimi de daha az oluyor.

Peki bütün dosyayı değilde dosyaya sadece yeni veri girmek istersek? İşte onun için de bir fonksiyon geliştirmiş Adobe;

olustur.open(dosya, FileMode.WRITE); yerine olustur.open(dosya, FileMode.APPEND); yazarsak eğer dosya açılıyor ve sonuna ek olarak yeni veriler eklenik kapatılıyor. Aslına bakarsanız güncelleme diye buna derim ben! Neyse bu fonksiyonu da bilmeniz gerekir diye düşündüm.

NOT: Genel olarak fonksiyon ile sadece txt yapılmıyor tabi. İstersek Xml dosyası bile oluşturabiliriz. Ayrıca şunu da kesinlikle bilmelisiniz ki tüm bu fonksiyonlar eğer ki dosya bulunmuyorsa yeni dosya açarak işlemi gerçekleştiriyor…

Sonracıma, öncelikle copyTo dan bahsedelim. Diyelim bir dosyamız var ve bu dosyayı kopyalamak istiyoruz. Tabi ki dosyamız masaüstünde bulunuyor. Neyse işte bu dosyayı kopyalamak istiyorsak şu kodları kullanıyoruz;

var orijinaldosya:File = File.desktopDirectory.resolvePath(”metin.txt”);
var kopyadosya:File = File.desktopDirectory.resolvePath(”metin2.txt”);
orijinaldosya.copyTo(kopyadosya);

Gördüğünüz gibi oldukça basit.

Peki ya dosyayı silmek istersek? Onun da çözümü var! Haydi bakalım;

var dosya:File = File.desktopDirectory.resolvePath(”metin.txt”);
dosya.deleteFile();

Bir dosya tanımlıyor ve adresini veriyoruz. Sonra dil diyoruz. Dosya direkt olarak, tamamen silinmiyor. Dosyamız Geri Dönüşüm Kutusuna yollanıyor. İstersek geri alabiliriz.

Peki ya dosyayı tamamen silmek istersek? İşte onu da;

var dosya:File = File.desktopDirectory.resolvePath(”metin.txt”);
dosya.moveToTrash();

İşte bu fonksiyonda silinen dosya Geri Dönüşüm Kutusuna yollanmadan, direkt olarak imha ediliyor.

Bunların hepsi tamam da ya bir dosya var mı yok onu nasıl kontrol edicez? Adobe baba ( duygu kabarması ) bunun da bir fonksiyonunu geliştirmiş;

var dosya:File = File.desktopDirectory.resolvePath(”veri.xml”);
if(dosya.exists) {
trace (”okeyto”);
}else{
trace (”malesef”);
}

Exists sayesinde dosya var mı yok mu kontrol edilebiliyor. Bu kodcukta dosya var ise okeyto yoksa malesef yazdırıyoruz.

Veee işte beklenen an . Sonunda dosya sınıfını bitirdik. Bundan sonra bakalım hangi makaleler olacak Bekleyip göreceğiz.

Herkese iyi günler, iyi çalışmalar…
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı - 2
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı
» ActionScript 3.0: String Sınıfı I
» ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: