www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı Empty
MesajKonu: ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı   ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı Icon_minitimePerş. Şub. 12, 2009 11:11 am

ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı

Matematiksiz hayat olmazmış. “Her yerde matematik” prensibi ile ActionScript 3.0 içerisinde de matematik hak ettiği yeri almış durumda. ActionScript ile uğraştığınıza göre matematik fobisinin sizde olmadığını umarak metot ve sabitlerden bahsetmek istiyorum:

Matematik Sınıfının Metotları

abs ()

Sayının mutlak değerini alır. Yani negatif sayıları pozitife çevirir.


trace (Math.abs(-21)); // 21ceil ()

Pozitif ondalıklı sayıyı, kendine en yakın bir üst tam sayıya yuvarlar.

trace (Math.ceil(12.1)); // 13Negatif ondalıklı sayıyı, negatif tam sayıya çevirir.

trace (Math.ceil(-12.1)); // -12floor ()

Pozitif ondalıklı sayıyı, pozitif tam sayıya çevirir.

trace (Math.floor(32.Cool); // 32Negatif ondalıklı sayıyı, kendisine en yakın bir alt negatif tam sayıya çevirir.


trace (Math.floor(-32.Cool); // -33max ()

Matematiksel olarak sayılar arasındaki en büyük sayıyı bulur.


trace(Math.max(3,9)); // 9;min ()

Matematiksel olarak sayılar arasındaki en küçük sayıyı bulur.

trace(Math.min(3,9)); // 3;pow ()

Bir sayının üssünü almak için kullanılır. 23 = 2×2×2

trace(Math.pow(2,3)); // 8round ()

Pozitif ondalıklı sayının ondalık kısmı 5 ve üzeri ise, kendine en yakın bir üst tam sayıya yuvarlar.

trace(Math.round(4.7)); // 5Pozitif ondalıklı sayının ondalık kısmı 5 in altında ise, tam sayıya çevirir.

trace(Math.round(4.3)); // 4random ()

0 ile 1 arasında ondalıklı olarak rastgele sayı üretir.

trace(Math.random()); // 0.90482416609302160 ile 10 arasında tam sayı üretmek için;

trace(Math.round(Math.random()*10)); // 5sqrt ()

Pozitif sayıların karekökünü alır.

trace(Math.sqrt(16)); // 4exp ()

e (2,718) sayısının üssünü alır.

trace(Math.exp(2)); // 7.389log ()

Sayının logaritmasını hesaplar. 1 ve üzeri sayısal değerler alır.

trace(Math.log(2.78)); // 1.02Trigonometrik işlemler yaparken radyan ve derece konuları hatırlamakta fayda var.

Radyan ve dereceler daire üzerindeki açıları ölçmek için kullanılan kavramlardır.

1 radyan= 57.2958 derecedir.

radyan = derece * Math.PI / 180

derece = radyan * 180 / Math.PI

cos ()

Kosinüsün radyan olarak açı değerini, -1.0 ile 1.0 arasında değişen değerler olarak geri döndürür.

trace(Math.cos(0)); // 1sin ()

Sinüsün radyan olarak açı değerini, -1.0 ile 1.0 arasında değişen değerler olarak geri döndürür.

trace(Math.sin(90)); // 0.89tan ()

Tanjantın radyan olarak açı değerini hesaplar.

trace(Math.tan(45)); // 1.619acos ()

-1.0 ile 1.0 arasında değişen kosinüs sayılarının radyan değerlerini bulur.

trace(Math.acos(0.5)); // 1.047asin ()

-1.0 ile 1.0 arasında değişen sinüs sayılarının radyan değerlerini bulur.

trace(Math.asin(0.5)); // 0.523atan ()

Açı değerlerinin arc tanjant değerlerini bulur.

trace(Math.atan(180)); // 1.565atan2 (y,x)

Dairenin (0,0) noktasından belirtilen y ve x noktalarını radyan olarak döndürür.

trace(Math.atan2(43,Cool); // 0.468Matematik Sınıfının Sabitleri

E

trace(Math.E); // 2.718281828459045

LN10

trace(Math. LN10); // 2.302585092994046

LN2

trace(Math. LN2); // 0.6931471805599453

LOG10E

trace(Math. LOG10E); // 0.4342944819032518

LOG2E

trace(Math. LOG2E); // 1.442695040888963387

PI

trace(Math. PI); // 3.141592653589793

SQRT1_2

trace(Math. SQRT1_2); // 0.7071067811865476

SQRT2

trace(Math. SQRT2); // 1.4142135623730951

Yazan: Muttalip TULGAR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ActionScript 3.0: Matematik Sınıfı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3.0: String Sınıfı I
» AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı
» AS3 - Adobe Air ve Dosya Sınıfı - 2
» ActionScript 3.0: Özellikler
» ActionScript 3 ile Diziler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: