www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ActionScript 3.0: Özellikler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

ActionScript 3.0: Özellikler Empty
MesajKonu: ActionScript 3.0: Özellikler   ActionScript 3.0: Özellikler Icon_minitimeSalı Şub. 10, 2009 8:43 pm

ActionScript 3.0 ile yazacağımız ilk kod bir MovieClip’in özelliklerini değiştirsin.

Bunun için ilk önce bir kare çizin ve bu kareyi sembole dönüştürün (F8). Sembol tipi olarak MovieClip seçin ve ismini kare_mc olarak belirleyin.



Sembole çevirdiğimiz kareye ActionScript ile komut verebilmek için mutlaka örnek isim (instance name) vermemiz gerekiyor.

Sembole çevirdiğiniz kareyi seçtiğinizde alttaki properties panelinin en solunda instance name alanını görebilirsiniz.
Bu alana kare_mc yazın.



Artık karemiz ActionScript ile yönetilmeye hazır. Timeline dan 1.Anahtar Kareyi seçip F9 tuşuna basarak Actions panelini açın.

Karenin görünürlüğü değiştirmek için ActionScript’ te alpha özelliğini kullanıyoruz.

Aşağıdaki kodu Actions paneline yazın ve sonrasında Ctrl+Enter ile test ederek ilk kodunuzun çalıştığını onaylayın.


kare_mc.alpha = 0.5;


İşte hepsi bu! Filmimizi test ettiğimizde karemiz %50 transparent bir şekilde gözükecektir.

Yazdığımız kodu kısaca incelersek; ilk olarak yazacağımız kodun neye etki edeceğini belirliyoruz. Bu örnekte kare_mc. Daha sonra “.” koyuyoruz. Burada koyduğumuz “.” kare_mc’nin anlamını taşımaktadır. Daha sonrada kare_mc’nin hangi özelliğini değiştireceğimizi belirliyoruz...

Sonuç olarak yazdığımız kod kare_mc’nin alphası = 0.5 anlamına gelmektedir.

Sembolümüzü isimlendirirken vermiş olduğumuz _mc soneki onun bir MovieClip olduğunu ActionScript’e bildirir. Böylece ActionScript paneline kodumuzu yazarken kare_mc’den sonra “.” koyduğumuz anda MovieCliplerde kullanabileceğimiz komutların bir listesi karşımıza gelir.

alpha değeri Actionscript 3.0’ da 0 ile 1 arasında değişmektedir. 0 tamamen transparent olması, 1 ise tamamen görünmesi anlamına gelmektedir.

Aynı mantığı kullanarak kare_mc’nin birçok özelliğini değiştirebiliriz. Örneğin aşağıdaki kodu yazarak kare_mc’nin boyutlarını değiştirin.


kare_mc.width = 100;
kare_mc.height = 100;


Ctrl+Enter ile filminizi test ettiğinizde genişliği ve yüksekliği 100px olan bir kare karşınıza çıkacaktır.

Şimdi kare_mc’yi biraz da döndürelim.


kare_mc.rotation = 45;


Yine benzer komutlarla kare_mc’nin konumunu da değiştirebiliriz. Bunun için tek yapmanız gereken kare_mc’nin koordinatlarını değiştirmek.

Aşağıdaki kodu mecvut kodların altına ekleyerek kare_mc’nin konumunu değiştirin.


kare_mc.x = 200;
kare_mc.y = 100;
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ActionScript 3.0: Özellikler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3 ile Diziler
» ActionScript 3 Giriş
» ActionScript 3 Dersleri
» ActionScript 3 Dersleri 2
» ActionScript 3 Dersleri 3

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: