www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ActionScript 3 Giriş

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

ActionScript 3  Giriş Empty
MesajKonu: ActionScript 3 Giriş   ActionScript 3  Giriş Icon_minitimeSalı Şub. 10, 2009 8:15 pm

AS 3 yada başka bir programlama dilini öğrenmek aslında hiçte zor değildir. Beynimiz öğrenirken hafıza ve mantık çözümleme-kavrama bakımından kendine limitler koyar. Aslında bütün bunlar özünde faidedir ve kendi öz yeteneklerimizdir. Bunlar dediğim; olayları akılda tutma düzeyi, gözümüzün daha yakından görememesi, kulağımızın daha fazla duyamaması, dilimizin tatları şu anki düzeyde alabilmesi vs. gibi sayısı artırılabilecek örnekler. Yani daha gelişmiş bir beynin bize zararı olurdu demek yalan olmaz.

Beynin bilgileri depolama sistemi iki şekilde gerçekleşir.

Bilgiyi önemli bilgiler kısmına depo etme
Bilgiyi önemsiz bilgiler kısmına depo etme
Önemli bilgiler kısmına depo edilen bilgiler daha uzun süre hafızada yer edinecek demektir. Diğerleri ise daha çabuk unutulurlar. AS 3 öğrenmeye istekli biri için bilgiler önemli kısımda depolanır. Beyin, Action Script için beynin kavrama yeteneğine koyduğu kilitleri de ayrıca kaldırır. İşte bu yüzden dersi seven öğrenciler hep başarılı olmuştur. Aslında kimse kimseden daha zeki değildir. Japonlar daha mükkemmel teknolojiler üretiyor olabilirler. Eğer çevremde teknoloji mucitleri dolaşsaydı benimde kendime güvenim gelirdi, inanırdım ve tabular kalkardı. Daha ben anlamaya çalışmadan beynim teknolojiyi yorumlardı. Özetle zeka seviyesi diye birşey aslında yoktur. Olan şey, var olan zekayı kısıtlayan özel yeteneğimizdir!

Biz beynimizin akılda tutma ve mantık çözümleme limitlerini AS 3 öğrenirken kaldıracağız. İnsanlar öğrenme aşamasında kendilerini kasarlar. Öğrendikten sonra geri dönüp baktıklarında ise "Yahu ben bunu neden bu kadar zor öğrenmişim; bu burdan geliyor buraya değer ekliyor gidiyor, ötekisi o değeri onaylayıp buraya bunu ekliyor bu kadar işte.." derler. Ben sizin için ActionScript 3 dilini kolaylaştırabildiğim kadarıyla kolaylaştırıp, temel dersler halinde yayımlayacağım. Size düşen sakin olmak, zihninizi açmak, ActionScript 3 ‘ün önemli ve unutulmayacak bilgiler kısmına depolanacağına inanmak, anlayamacağına inanma huyunuzdan da vazgeçmenizdir.

Not: (" Tırnak) işaretlerini kodlamada yeniden yazmanız gerekmektedir.

ActionScript 3 kodları "timeline" panelinde bir katmanda ilgili frameye yazılır. As2 de ayrıca sembollere de kod yazabiliyorduk, ancak AS 3’te Sembollere (MovieClip, Graphic, Button) kod yazamıyoruz.

Aşağıdaki adımları uygulayalım.

1) CTRL + Alt + T tuşlarına basarak "Timeline" panelini açalım.

2) Üst menüdeki Insert > Timeline > Layer sekmesine tıklayalım. Böylece kodları yazabileceğimiz yeni bir katman(layer) oluşturduk.

3) Oluşan katmanda ilk boş frame kutucuğuna tıklayalım ve ardından Actions panelini açmak için F9 ‘a basalım.

Böylece ilgili framede Action Script panelini açmış oduk. Eğer Kod asistanı (Script Assist) açık ise kapatalım. Şimdilik kodları yardım almadan kendi elimizle girmeliyiz.

Film klipleri adı üstünde yeni ve bağımsız filmciklerdir. Bir film klibinin içine ana sahnede olduğu kadar özgürce animasyonlar oluşturabiliriz. Hatta bu filmciklerin içine yeni kliplerde ekleyebiliriz. ActionScript 3 ile kodlarken film kliplerini kullanmamız gerekmekte. İlerleyen zamanlarda göreceksiniz ki her an her yerde işimizi kolaylaştıracaklar.

Ekrana bir kutu çizin. Herhangi bir biçimde olabilir. Bu kutuyu seçerek F8 ‘tuşuna basın. Böylece kutucuğumuzu sembole çevireceğiz. Üç sembol türü vardır. Film klibi, Görsel ve Buton (MovieClip, Graphic, Button). Açılan pencereden Film klibi (MovieClip) ‘ini seçerek dilediğiniz gibi isimlendirin ve işlemi onaylayın.

ActionScirpt 3 ve bu film klibi ile etkileşim kurabilmemiz gerekiyor. Bunun en genel yöntemini uygulayacağız. Film klibine bir kez sol tıklayın. CRTL + F3 tuşları ile "Properties" panelini açalım. Solda "Durum adı"(Instance Name) adlı kutucuğu görüyorsunuz. Bu kutucuğa kutumc yazalım. Film klibini "mc" şeklinde isimlendirmemizin sebebi; AS3 panelinin film klibini tanıması, film klibi için yazılabilecek tüm kodları sunmasını sağlamaktır.

Şimdi yeni bir katman oluşturup basit bazı kodları yazmaya başlayalım.

kutu_mc.width = 100;

// kutu_mc adlı film klibimin enini 100 pixel olarak değiştirdim. CTRL + Enter ile değişiklikleri takip ediniz.

kutu_mc.scaleX = 2;

// kutu_mc 'nin X ekseni boyunu 2 ile çarptım. Yani en boyu 2 kat daha büyük oldu. Tabi kutunun ilk eninden. 100 * 2 = 200px değil.

// Bu arada bir hatırlatma yapalım. Film klibimin içindeki öğreler tam ortalı değil. Kod yazarken belirlediğim noktalar film klibinin 0 noktası için. Film kliplerinin sıfır noktası ise üst sol köşedir. Şimdi biz film klibini en üst sola dayamak istesek sıfır noktasından alınıp en üst sola dayanır. Eğer sıfır noktası film klibin tam ortası olsun istiyorsanız; film klibinin içine girip kutuyu seçin. Daha sonra ctrl + K tuşları ile align panelini açın. To stageyi işaretledikten sonra ilgili ortalama işlemini gerçekleştirin. Burada sıfır noktası işaretle daima gösterilmektedir. Ayrıca bunun yerine hemen film klibi oluştururken ortalayı seçebiliriz.

// kutumc 'yi filmin sol köşesine dayayalım. Bunun için tüm ekranın (stage) eninin (stage.stageWidth) yarısını, kutumc nin merkezi olarak belirleyelim.

kutu_mc.x = stage.stageWidth / 2

// Tüm ekranın eninin yarısı ekranın ortasıdır.. kutu_mc nin x eksenindeki yerini filmin orta noktası olarak belirlemiş olduk. Aynı şeyi "Height" ve "y" ekseni içinde yaparsak kutu boy açısından da en ortaya yerleşir.

kutu_mc.y = stage.stageHeight / 2
kutu_mc.alpha = 0.5;

// Saydamlığı 1/2 yani 0.5 ile çarptık. Böylece kutu_mc yarı saydam bir film klibine dönüştü

kutu_mc.alpha = .30;

// Bundan vazgeçiyorum saydamlığı artık %70 yani [100 * 0.30 = 70]
// Konumu ekranın ortasıydı. İstersem kutu_mc.x = 150; yazarak onu ekranda 150. pixele alabilirim.Kolay Gelsin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Admin
Admin
Admin
Admin


Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 26
Nerden : Bilgisayar masasının ordanXD
İş/Hobiler : Site açma,Secret foreste girme,animasyon yapmak,oyun yapmak
Lakap : Adminiz İşte Oğlum
Kayıt tarihi : 06/02/09

ActionScript 3  Giriş Empty
MesajKonu: Güzel Konu İyi Düşünmüşsün(Aslında Diğerleride Güzel)   ActionScript 3  Giriş Icon_minitimeSalı Şub. 10, 2009 8:20 pm

Güzelmiş Hepsini okumak çok zamanımı alsada okudum:D
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gizli-orman.benimforum.org
 
ActionScript 3 Giriş
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3 Diziler
» ActionScript 3.0 ile for..in Kullanımı
» ActionScript 3.0: Özellikler
» ActionScript 3 ile Diziler
» ActionScript 3 Dersleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: