www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay İşleyiciler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay İşleyiciler Empty
MesajKonu: ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay İşleyiciler   ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay İşleyiciler Icon_minitimeSalı Şub. 10, 2009 8:34 pm

Olaylar Nasıl Kullanılır?

ActionScript’ te olay kullanımını temel olarak
anlatacak olursak; öncelikle bir dinleyici tanımlıyoruz. Bu dinleyici etrafta ne olup bittiğini takip ediyor ve eğer bizim ona söylediğimiz olay olursa tanımladığımız görevin başlamasını sağlıyor.

Tanımladığımız bu sistemi kod üzerinde görecek
olursak...


hedef.addEventListener(olayTipi.olay, fonkAdi);
function fonkAdi(event:olayTipi)
{
//Yapılmasını istedikleriniz
}


Bu kod bloğunda gördüğümüz hedef.addEventListener
bölümü hedef isimli nesnede tanımladığımız dinleyiciyi oluşturuyor. Parantez içinde yazan bilgiler ise bu dinleyicinin hangi olay olduğunda hangi görevi başlatacağını belirtmekte. İkinci kısımda yer alan function... kısmı ise bizim tanımladığımız
görevi oluşturuyor.

Şimdi örneklerle olayları kullanmaya başlayalım.

Mouse Olayları

ActionScript’te mouse olaylarını, dinleyici ve görev tanımı yaparken kullandığımız olayTipi yerine MouseEvent yazarak kullanırız.

MouseEvent’lerin tam listesine, dinleyiciyi tanımlarken MouseEvent yazdıktan sonra “.” koyduğunuzda karşınıza çıkan menüden ulaşabilirsiniz. Bu menüde büyük harf ile yazanlar MouseEvent’leri oluşturmaktadır.

Şimdi tıklandığında www.webders.com’un açılmasını sağlayan bir buton yapalım.

Öncelikle bir buton tasarlayın ve bunu Button olarak sembole dönüştürün (F8).



Hazırladığınız butona webders_btn örnek ismini verin ve timeline’da 1. anahtar kareyi seçerek aşağıdaki kodu yazın.


webders_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, yonlendir);

function yonlendir(event:MouseEvent)
{
var url:URLRequest = new URLRequest(“http://gizli-orman.benimforum.org”);
navigateToURL(url, “_blank”);
}


Webders.com sitesine yönlendiren butonumuz hazır. Burada dikkat etmeniz gereken noktalar; kodu anahtar kareye yazmak ve butona webders_btn ismini vermiş olmak.

ActionScript 3.0’da 2.0’dan farklı olarak kod yazabileceğimiz tek yer anahtar karelerdir!

Süreklilik Sağlamak

Bu örneğimizde, istediğimiz görevin sürekli yerine getirilmesini sağlayalım.

Örnek uygulama olarak sağa doğru sürekli hareket eden bir kare animasyonu yapalım.



Öncelikle boş bir doküman açın ve bir kare çizerek bu kareyi Movie Clip olarak sembole dönüştürün. Ardından sembole kare_mc örnek ismini vererek timeline’da 1. anahtar kareye aşağıdaki kodları yazın.


stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, surekli);
function surekli(event:Event)
{
kare_mc.x++;
}


Yazdığımız kod bloğunda kullandığım ENTER_FRAME olayının anlamı bu karede olduğun sürece anlamına gelmektedir.

Önceki örnekten farklı olarak burada bir de hedef olarak stage yazdık. Bunu yaparak, dinleyicinin sadece belirli bir sembolü değil sahnede olup biteni dinlemesini söylemiş olduk.

ENTER_FRAME olayı frame rate ile bağlantılıdır. Tanımladığımız olay işleyici frame rate hızına bağlı olarak belirlediğimiz görevi yerine getirecektir.

Görev bölümünde yazmış olduğumuz kare_mc.x++; ise, kare_mc’nin x koordinatını 1 arttır anlamına gelmektedir.

Klavye Olayları

Özellikle oyun kodlamalarında son derece en önemli olaylardan birisi klavye olaylarıdır.

Şimdi de klavyede bir tuşa basıldığında belirli bir görevi nasıl yerine getireceğimizi görelim.

Az önceki örnekte yaptığımız, kareyi sağa doğru hareket ettirme işlemini şimdi klavyeden herhangi bir tuşa basıldığında yapalım.

Klavyede herhangi bir tuşa basıldığında karenin sağa doğru hareket etmesi için az önceki örnekte yazdığımız kod yerine aşağıdaki kodu yazın.


stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket);
function hareket(event:KeyboardEvent)
{
kare_mc.x++;
}


Olaylar ve olay işleyiciler, ActionScript kodlama yaptığımız her projemizde kullanmamız gereken en temel konudur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay İşleyiciler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3.0 : Olaylar IV: İsteğe Göre Oluşturulan Olaylar (Custom Events)
» ActionScript 3.0 : Olaylar III: Hedef Nesneye (Target Object) Erişme
» ActionScript 3 ile Diziler
» ActionScript 3 Giriş
» ActionScript 3 Dersleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: