www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Basit Hesap Makinası Yapalım | ActionScript 3.0 Basic Calculator

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

Basit Hesap Makinası Yapalım | ActionScript 3.0 Basic Calculator Empty
MesajKonu: Basit Hesap Makinası Yapalım | ActionScript 3.0 Basic Calculator   Basit Hesap Makinası Yapalım | ActionScript 3.0 Basic Calculator Icon_minitimePerş. Şub. 12, 2009 11:17 am

Google ‘da uzun uzun aramama rağmen bulamadım. Şimdilerde Engin Yöyen (.com) hocamında yardımlarıyla öğrendiklerim sayesinde yazdığım basit hesap makinasıdır.

(” Tırnak) İşaretlerini tazeleyiniz

// Ayrıntılara değinmeyeceğimizden hesap makinamızda birçok eksikliğin olması normaldir.
// Programın var olan mantığını değerlendirerek yazılımı geliştirebilirsiniz.

// Öncelikle sürekli değiştirebileceğimiz bir değer oluşturmalıyız
// Elbette değeri şuanda 0 olarak belirlemeliyiz
// Numara türünde deger isminde bir değişken oluşturuyoruz
// Daha sonra bu değerdeki değişmeleri ekranda göstereceğiz
var deger:Number = 0;

// İşlem türü ( + - / * ) için bir değişken oluşturalım. Eşittir butonuna basıldığında
// Hangi işlem türü seçildiyse o işlemi yaptıracağız..
// String türünde islemTuru adında bir değişken oluşturuyor ve islemSecilmedi değerini atıyoruz
var islemTuru:String = (”islemSecilmedi”);

// Bütün butonlar için birer dinleyici ekleyelim.
// bir_btn.dinleyiciEkle(Fare olayı olarak çalışsın.TIKLANINCA, bir_ekle fonksiyonunu çağırsın
bir_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, bir_ekle);

// Diğer tüm butonlar için dinleyiciler ve çalıştırmaları gereken fonksiyonları ekliyoruz.
iki_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, iki_ekle);
uc_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, uc_ekle);
dort_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, dort_ekle);
bes_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, bes_ekle);
alti_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, alti_ekle);
yedi_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, yedi_ekle);
sekiz_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, sekiz_ekle);
dokuz_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, dokuz_ekle);
sifir_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, sifir_ekle);

// Şimdi çağırılıp çalıştırılması gereken fonksiyonların görevlerini yazalım
// fonksiyon bir_ekle adlı fonksiyon(olay:FareOlayı idi):değer döndürme
function bir_ekle(event:MouseEvent):void {
// butona tıklandığı anda bu fonksiyon çağırılır. Biz ise bu fonksiyonda
// tam şu esnada ekrana, yani durum adı (crtl+f3, instance name) deger_txt olan dinamik yazıya
// kendi içindekiler ve artı 1 yaz diyelim
deger_txt.text = (deger_txt.text + “1″);
}

// Diğerleride kendi sayılarını yazdırmak koşuluyla aynen takip eder..
function iki_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “2″);
}

function uc_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “3″);
}

function dort_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “4″);
}

function bes_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “5″);
}

function alti_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “6″);
}

function yedi_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “7″);
}

function sekiz_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “8″);
}

function dokuz_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “9″);
}

function sifir_ekle(event:MouseEvent):void {
deger_txt.text = (deger_txt.text + “0″);
}

// Artık artı,eksi,bölü,çarpı butonlarını dinletebilir ve görevlerini tanımlayabiliriz
arti_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, arti);
eksi_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, eksi);
bolu_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, bolu);
carpi_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, carpi);

function arti(event:MouseEvent):void {
// islemTuru adındaki string değişkenin değerini islemArti olarak değiştireceğiz.
// Böylece makina, eşittir butonuna basıldığında hangi işlemi yapması gerektiğini algılayacak.
islemTuru = (”islemArti”);

// Değer adlı değişkenin yeni değerini belirleyeceğiz. Yeni değer
// ekrandaki yani deger_txt durum adlı (crtl+f3, instance name) olarak değişecek.
// fakat yazı kutusundan gelen bu değerin Number( olarak çağırılmasını sağlayacağız.
deger = Number(deger_txt.text);
// Değeri aldık. Sonrasında ekranı temizliyoruz.
// Ayrıca bu değerleri karıştırmamak için gerekli olacak.
// Hesap makinasının kısa mantığını daha rahat anlamak için işi komplex
// hale getirmeyeceğiz. Bu faslı hemen geçelim..

deger_txt.text = (””);
}

// Diğer işlem fonksiyonlarınıda aynı biçimde dolduralım..
function eksi(event:MouseEvent):void {
islemTuru = (”islemEksi”);
deger = (Number(deger_txt.text));
deger_txt.text = (””);
}

function bolu(event:MouseEvent):void {
islemTuru = (”islemBolu”);
deger = Number(deger_txt.text);
deger_txt.text = (””);
}

function carpi(event:MouseEvent):void {
islemTuru = (”islemCarpi”);
deger = Number(deger_txt.text);
deger_txt.text = (””);
}

// Eşittir butonunu burada tanımlıyoruz. Ayrıca eşittir
// fonksiyonunu hemen sonrasında tanımlayacağız
esittir_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, esittir);

function esittir(event:MouseEvent):void {

// Eğer islemTuru islemArti ise yapılacak işler şunlar
if (islemTuru == “islemArti”) {
// deger = deger + deger_txt durum adlı yazı kutusunun
// numara halinde alınarak getirilen verisi
deger = deger + Number(deger_txt.text);

// Sıradaki işlem bu yazı kutusuna deger ‘in yazdırılması
deger_txt.text = (”” + deger);

// Yine işlemlerin karışmaması için deger ‘i sıfırlıyoruz
// Zaten ekrandaki son sayı yeni işlemlerde yeniden
// hesaba katılacağından bunun önemi yok
deger = 0;

// Eğer öyle değilde şöyleyse islemTuru = islemEksi
} else if ( islemTuru == “islemEksi”) {
// Diyor ve işlemleri çıkarma için uyarlıyoruz
deger = deger - Number(deger_txt.text);
deger_txt.text = (”” + deger);
deger = 0;
} else if ( islemTuru == “islemBolu”) {
deger = deger / Number(deger_txt.text);
deger_txt.text = (”” + deger);
deger = 0;
} else if ( islemTuru == “islemCarpi”) {
deger = deger * Number(deger_txt.text);
deger_txt.text = (”” + deger);
deger = 0;
}
}

// Hepsi bu kadar. Artık yapmamız gereken tek şey bir sıfırlayıcı.
// c_btn durum adlı butona dinleyici ekliyor ve sifirla adlı fonksiyonu çağır diyoruz..
c_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, sifirla);

// sifirla adlı fonksiyonu tanımlıyoruz
function sifirla(event:MouseEvent):void {
// Bütün verileri ve ekranı sıfırlıyoruz..
deger = 0;
deger_txt.text = “”;
islemTuru = “Islem secilmedi”;
}

/* www.mehmetoglu.org | FlashCS3 & As3 Blog..

Çalışan flash animasyonu: http://www.mehmetoglu.org/as3_dersler/hesap_makinasi.swf
Çalışan proje dosyası: http://www.mehmetoglu.org/as3_dersler/hesap_makinasi.fla

*/
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Basit Hesap Makinası Yapalım | ActionScript 3.0 Basic Calculator
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3 Giriş
» Güneş yapalım.Yaptım ben.
» Kaynayan su baloncukları yapalım
» Gölgesi ile birlikte dönen kutu yapalım
» AS3 | Tıklayınca içindeki yazıyı silen metin alanı yapalım

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: