Not: (” Tırnak) işaretlerini kodlamada yeniden yazmanız gerekmektedir.
Değişkenler değişebilen değerlerdir.
Öncelikle ActionScript 3 değişken türlerinden bahsedelim. Ayrıca türüne göre değişkenlere; değer atanmadan hemen önceki hallerinden söz edelim. Örnekler olmadan tam anlayamamış olabilirsiniz. Devam ediniz >>
///////////////////////////////// Kodlamalar şu andan itibaren başlamıştır.
// Değişken türlerine örnekler:
// serkaninAdi:String = “Serkan Sol”
// var serkaninSinavSonucu:Number = 45.5;
// var serkaninOrtalamasi:int = -53;
// var serkaninYasi:uint = 20;
// var serkanSinaviGecti:Boolean = true;
/////////////
// trace(serkaninSinavSonucu);
// trace(serkaninOrtalamasi);
// trace(serkaninYasi);
// trace(serkanSinaviGecti);
// Hemen Bir Örnekle:
var serkanSinaviGecti:Boolean;
// serkanSinaviGeci adında ve Boolean türünde bir değişken tanımladık. Ancak ilk anda
//Serkan malesef sınavı geçemeyecektir. Şu anda değer false döner. Yani trace(serkanSinaviGecti); //false
// Hadi Serkan’ın gerçek sonucunu değişkene atayalım.
serkanSinaviGecti = true; // Artık trace(serkanSinaviGecti); //true
// Şu andan itibaren değer “doğru” olarak dönüyor. Şimdi bunu if ile sorgulatarak Serkan’a karnesini verelim..
if (serkanSinaviGecti == true) { // ya da if(serkanSinaviGecti) yeterli
trace (”Serkan Sınavı Geçti”)
} else {
trace (”Üzgünüz!.. Serkan Sınavı Geçemedi”)
}
// Değer Atanmamış Değişkenler
/* var serkaninYasi:Number
Numara cinsinden serkaninYasi adlı değişken tanımladık ama bir yaş belirtmedik!.. [serkaninYasi:Number = 20 gibi] */
// trace(serkaninYasi); // serkaninYasi şu anda NaN değeri almış durumda ve bize Output ekranından bu döndü…
// İşte bunun gibi diğer değişken türlerinin başlangıç değerleri;
// Number, String ve diğerleri gibi bir tür belirtilmediğinde var serkaninYasi - undefined döner
// Boolean - false döner
// int - 0
// Number - NaN
// Object - null
// String - null // uint - 0// Diğerler her şey - null
// Değişken Atamak ve Değerlerini Kullanmaya Dair Örnekler.// Serkan’ın yaşı bu yıl 20′dir. Türü “Number” olabilir. Ancak programa takvimi okutup Serkan’ın yeni yaşını kullanıcıya// göstermemiz gerekecek. O zaman değişkenimiz 21 olarak değişecek.var serkaninYasi:Number
// Serkan için yeni bir yaş değeri girmiş olduk. Ancak trace(serkaninYasi) bize şu anda NaN değerini veriyor. Çünkü
// serkaninYasi değişkeni için henüz rakamsal bir değer atamadık.
// Eğer değişkeni ilk tanımladığımızda Serkan’ın yaşının değeri belirlemek isteseydik
// var serkaninYasi:Number = 20;
// diyebilirdik. Ama biz onun yerine serkaninYasi değişkeninin değerini yazılım içinde başka bir yerde belirleyelim.
serkaninYasi = 25 - 5;
// En son olarak serkaninYasi ‘ni Output ekranında test edelim
trace (serkaninYasi);
// yani sırasıyla yapmamız gereken işlem:
// var serkaninYasi:Number
// serkaninYasi = 25 - 5;
// trace(serkaninYasi);
//////////////////////////////////////////////
// Gelelim Serkan’ın adı ve soyadına.
// var serkaninAdiSoyadi:String
// serkaninAdiSoyadi =”Serkan Sol”
// Ya da:
// var serkaninAdiSoyadi:String = “Serkan Sol”;
// Olaya biraz heyecan katalım:
var serkaninAdi:String = “Serkan”;
var serkaninSoyadi:String = “Sol”;
var serkaninAdiSoyadi:String = new String(serkaninAdi + ” ” + serkaninSoyadi);
trace(serkaninAdiSoyadi);
//////////////////////
// Tüm Değişkenlere Ait Değerleri String Yapmak
// Diyelim ki bir Number değişkenini text kutusunda göstermek istiyoruz.
// Ancak verileri text kutusuna Number olarak çağırmak mümkün değil. Yani mümkün ama bu yöntemler her zaman sizi
//kurtarmayabiliyor. Aslen text kutuları string türüyle çalışıyor. Yani bana karşı tepkisi her zaman buydu.
var fenerBahce:Number = 1907
var fenerBahceYazi:String = new String(fenerBahce);
kurulusYili_txt.text = fenerBahceYazi;
// ya da;
var fenerBahce2:Number = 1907
var fenerBahceYazi2:String = fenerBahce2.toString();
kurulusYili2_txt.text = fenerBahceYazi2