www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ActionScript 3 Dersleri - 8 [Değişken Türleri ve Değişken Tanımlama İşlemleri]

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

ActionScript 3 Dersleri - 8 [Değişken Türleri ve Değişken Tanımlama İşlemleri] Empty
MesajKonu: ActionScript 3 Dersleri - 8 [Değişken Türleri ve Değişken Tanımlama İşlemleri]   ActionScript 3 Dersleri - 8 [Değişken Türleri ve Değişken Tanımlama İşlemleri] Icon_minitimeSalı Şub. 10, 2009 10:25 pm

Not: (” Tırnak) işaretlerini kodlamada yeniden yazmanız gerekmektedir.

Değişkenler değişebilen değerlerdir.

Öncelikle ActionScript 3 değişken türlerinden bahsedelim. Ayrıca türüne göre değişkenlere; değer atanmadan hemen önceki hallerinden söz edelim. Örnekler olmadan tam anlayamamış olabilirsiniz. Devam ediniz >>

///////////////////////////////// Kodlamalar şu andan itibaren başlamıştır.

// Değişken türlerine örnekler:

// serkaninAdi:String = “Serkan Sol”

// var serkaninSinavSonucu:Number = 45.5;
// var serkaninOrtalamasi:int = -53;
// var serkaninYasi:uint = 20;

// var serkanSinaviGecti:Boolean = true;

/////////////

// trace(serkaninSinavSonucu);

// trace(serkaninOrtalamasi);

// trace(serkaninYasi);

// trace(serkanSinaviGecti);

// Hemen Bir Örnekle:

var serkanSinaviGecti:Boolean;

// serkanSinaviGeci adında ve Boolean türünde bir değişken tanımladık. Ancak ilk anda

//Serkan malesef sınavı geçemeyecektir. Şu anda değer false döner. Yani trace(serkanSinaviGecti); //false

// Hadi Serkan’ın gerçek sonucunu değişkene atayalım.

serkanSinaviGecti = true; // Artık trace(serkanSinaviGecti); //true

// Şu andan itibaren değer “doğru” olarak dönüyor. Şimdi bunu if ile sorgulatarak Serkan’a karnesini verelim..

if (serkanSinaviGecti == true) { // ya da if(serkanSinaviGecti) yeterli

trace (”Serkan Sınavı Geçti”)

} else {

trace (”Üzgünüz!.. Serkan Sınavı Geçemedi”)

}

// Değer Atanmamış Değişkenler

/* var serkaninYasi:Number

Numara cinsinden serkaninYasi adlı değişken tanımladık ama bir yaş belirtmedik!.. [serkaninYasi:Number = 20 gibi] */

// trace(serkaninYasi); // serkaninYasi şu anda NaN değeri almış durumda ve bize Output ekranından bu döndü…

// İşte bunun gibi diğer değişken türlerinin başlangıç değerleri;

// Number, String ve diğerleri gibi bir tür belirtilmediğinde var serkaninYasi - undefined döner
// Boolean - false döner

// int - 0

// Number - NaN

// Object - null

// String - null // uint - 0// Diğerler her şey - null
// Değişken Atamak ve Değerlerini Kullanmaya Dair Örnekler.// Serkan’ın yaşı bu yıl 20′dir. Türü “Number” olabilir. Ancak programa takvimi okutup Serkan’ın yeni yaşını kullanıcıya// göstermemiz gerekecek. O zaman değişkenimiz 21 olarak değişecek.var serkaninYasi:Number

// Serkan için yeni bir yaş değeri girmiş olduk. Ancak trace(serkaninYasi) bize şu anda NaN değerini veriyor. Çünkü

// serkaninYasi değişkeni için henüz rakamsal bir değer atamadık.

// Eğer değişkeni ilk tanımladığımızda Serkan’ın yaşının değeri belirlemek isteseydik

// var serkaninYasi:Number = 20;

// diyebilirdik. Ama biz onun yerine serkaninYasi değişkeninin değerini yazılım içinde başka bir yerde belirleyelim.

serkaninYasi = 25 - 5;

// En son olarak serkaninYasi ‘ni Output ekranında test edelim

trace (serkaninYasi);

// yani sırasıyla yapmamız gereken işlem:

// var serkaninYasi:Number

// serkaninYasi = 25 - 5;

// trace(serkaninYasi);

//////////////////////////////////////////////

// Gelelim Serkan’ın adı ve soyadına.

// var serkaninAdiSoyadi:String

// serkaninAdiSoyadi =”Serkan Sol”

// Ya da:

// var serkaninAdiSoyadi:String = “Serkan Sol”;

// Olaya biraz heyecan katalım:

var serkaninAdi:String = “Serkan”;

var serkaninSoyadi:String = “Sol”;

var serkaninAdiSoyadi:String = new String(serkaninAdi + ” ” + serkaninSoyadi);

trace(serkaninAdiSoyadi);

//////////////////////

// Tüm Değişkenlere Ait Değerleri String Yapmak

// Diyelim ki bir Number değişkenini text kutusunda göstermek istiyoruz.

// Ancak verileri text kutusuna Number olarak çağırmak mümkün değil. Yani mümkün ama bu yöntemler her zaman sizi

//kurtarmayabiliyor. Aslen text kutuları string türüyle çalışıyor. Yani bana karşı tepkisi her zaman buydu.

var fenerBahce:Number = 1907

var fenerBahceYazi:String = new String(fenerBahce);

kurulusYili_txt.text = fenerBahceYazi;
// ya da;

var fenerBahce2:Number = 1907

var fenerBahceYazi2:String = fenerBahce2.toString();

kurulusYili2_txt.text = fenerBahceYazi2
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ActionScript 3 Dersleri - 8 [Değişken Türleri ve Değişken Tanımlama İşlemleri]
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3 Dersleri
» ActionScript 3 Dersleri 2
» ActionScript 3 Dersleri 3
» ActionScript 3 Dersleri - 7 [Döngüler]
» actionscript 3 dersleri - tood perkins (Download) Tam 24 Tane

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: