Not: (” Tırnak) işaretlerini kodlamada yeniden yazınız!..
Merhaba… Başlıkta okuduğunuz olayı merak edenler olacağını düşünüyorum. Çünkü 0′dan 100 e kadar değil istenilen iki sayı aralığında üretim yapmanız gerekebiliyor. Bunu döngü kullanmak gibi yöntemlere başvurmadan yapmaya çalışacağız.
Normal bir formül bulamadım ve olduğunuda düşünmüyorum artık çünkü bu konuda garip, ya da bana garip gelen bir yöntem kullanılıyor. Zaten bu yöntem de neredeyse 50 - 100 yazmak kadar kolay…
Formülden önce rastgele sayı üretmeye değinelim.
Normal olarak Math.random() * 5 bize küsüratlarıyla 0 ve 5 arasında bir sayı üretiyor
Hemen burada trace( Math.random() * 5 ); için size birkaç çıktı örneği sunayım..
4.483522835653275
2.5633414555341005
0.4909193282946944
0.3138676448725164
3.984576524235308
0.14078772393986583
3.4469632944092155
1.7632966116070747Şimdide şu küsürlerden kurtulalım. Bunun için round, floor ve ceil seçenekleri mevcut fakat hepsininde ufak ayrıntıları var.
Math.round(Math.random() * 5); // 0.1.2.3.4.5 üretiliyor
Math.floor(Math.random() * 5); // 0,1,2,3,4 üretiliyor
Math.ceil(Math.random() * 5); // 1,2,3,4,5 üretiliyor
Gelelim iki sayı arasında rastgele değer üretmeye
sayiBir ve sayiIki şeklinde iki nokta düşünün. Bunlardan ikincisi yani sayiIki, üretilmesini istediğimiz iki sayı aralığından birincisi. Sayı aralığının son kısmı ise bu iki sayının toplamı şeklinde düşünülmeli…
Aşağıdaki kodda Sayı 1 ve Sayı 2 sırasıyla yer alıyor
Math.random() * 100 + 50;
Şu halde program 50 ve 150 aralığında sayı üretiyor.
Ayrıca az önce ilginç birşey tespit ettim. çok çok büyük bir sayı yazdığınızda linkteki program sayı üretemiyor. Bu sorun ben de mi flash ‘ta mı bilemiyorum ama anlar ve bana bildirirseniz sevinirim
Sonuç >>
http://mehmetoglu.org/as3_dersler/iki_sayi_arasinda_rastgele_sayi.swfProje Dosyası >>
http://mehmetoglu.org/as3_dersler/iki_sayi_arasinda_rastgele_sayi.flaSevgilerle…
Burak AYDIN | mehmetoglu.org