www.gizliorman.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bu site Secret-Forestin hayranları içindir.
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama VII : Interfaces (Arabirimler)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
wantedteams




Erkek Mesaj Sayısı : 114
Yaş : 32
Nerden : Pardon Secretmelos.
Lakap : Ne diyorsun ya.
Kayıt tarihi : 09/02/09

ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama VII : Interfaces (Arabirimler) Empty
MesajKonu: ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama VII : Interfaces (Arabirimler)   ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama VII : Interfaces (Arabirimler) Icon_minitimePerş. Şub. 12, 2009 11:13 am

Sınıflar arasında iletişim kurmada kullanılan bir yöntemdir. Özellikle büyük flash projelerinde ortak bir yaklaşım oluşturmak adına iyi bir çözümdür. Projede yer alan bütün sınıfların kullanacağı ortak metotlar için belirli kurallara dikkate edilmesi gerekecektir. Bu kurallar interfaceler’in yardımıyla belirlenmektedir. Aslında interfaceler, sınıflarda ortak olarak kullanılacak tüm metotların nerede kullanılacağını, metotların veri tipini ve dönüş değerlerini kontrol etmede tercih edilmektedir.

Tabiî ki günlük çalışmalarda interfaceleri kullanmayı çok da tercih edileceğini söylemek doğru olmaz. Ancak çok büyük projelerde çalışıyorsanız veya projenizin büyüyeceğini düşünüyorsanız modüler bir yapı için interfaceleri kullanabilirsiniz.

Interface, bir sınıf için şu bilgileri tanımlayabilir:

Public sınıfın metot kapsamını
Metot ismini
Metot parametreleri ve onlara ilişkin veri tiplerini
Metotların dönüş tipini
Interface, bir sınıf için şu bilgileri tanımlayamaz:

Sınıf özellikleri
Değişken ve sabitleri (get ve set hariç)
Private ve static metotları
Metotlar içindeki herhangi bir kodu (tanımlama)
Ayrıca; – Interfaceler de sınıflar gibi .as uzantılı dosya olarak kaydedilir. – Interface tanımlamada “interface” anahtar sözcüğü kullanılmalıdır. – Interface adlarını yazarken de sözcüğün başına “I” harfini koymak alışılagelmiş bir programcılık kullanımıdır.

interface IDeneme.

Tanımlanan Interface’lerin sınıflara uygulanabilmesi için “implements” anahtar sözcüğü kullanılmalıdır. -Bir interface’in diğer bir interface’in özelliklerine ulaşabilmesi için “extends” anahtar sözcüğü kullanılmalıdır.
interface ISehir extends IUlke.

Bir sınıfa birden fazla interface uygulanabilir.
public class televizyon implements IKumanda, IRenk, IEkranBoyutuAşağıdaki kod satırlarında interface’ler “televizyon” sınıfına uygulanmıştır. Bir veya birden çok interface bir sınıfa uygulandığında şunlara dikkat etmek gerekir:

Sınıf içindeki metot ile içindeki metot isimleri aynı olmalıdır.
Sınıf içindeki metot “public” erişim özelliğine sahip olmalıdır.
Sınıf içindeki metodun parametre sayısı, interface içindeki metodun parametre sayısı ile aynı olmalıdır.
Sınıf içindeki metodun veri dönüş tipi ile interface içindeki metodun veri dönüş tipleri aynı olmalıdır.
interface IKumanda
{
function kumandaTuslari(tus:Number):Number;
}

interface IRenk
{
function televizyonRenkleri(renk:String):String;

interface IEkranBoyutu
{
function ekranBoyutu(boyut:Number):Number;
}

package
{
public class televizyon implements IKumanda,IRenk,IEkranBoyutu
{
public function kumandaTuslari(tus:Number):Number;
public function televizyonRenkleri(renk:String):String;
public function ekranBoyutu(boyut:Number):Number;

}
}
}Yazan: Muttalip TULGAR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama VII : Interfaces (Arabirimler)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama V : Encapsulation (Kapsülleme)
» ActionScript 3.0: Nesne Yönelimli Programlama IV: Sınıf Yolları
» ActionScript 3.0: Nesne Yönelimli Programlama III: Package (Paketler)
» Profili Göster ActionScript 3.0 : Nesne Yönelimli Programlama VI : Inheritance (Kalıtım)
» AS3 dart oyunu programlama dersleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gizliorman.net :: Flash Dersleri-
Buraya geçin: